Zaplanuj swoją ścieżkę kariery

Najważniejsza jest jasna wizja tego, do czego dążysz. 

Planowanie swojej kariery zawodowej warto rozpocząć od refleksji nad swoją osobą. To ułatwia wybór właściwego celu zawodowego, zgodnego z przekonaniami.

  1. Cel
    Co chciałbyś osiągnąć w życiu? Kim chciałbyś być? Co jest dla ciebie najważniejszą rzeczą, którą chciałbyś robić w przyszłości? Jaki jest Twój wymarzony zawód? Jak widzisz siebie za pięć lub dziesięć lat?
  2. Zainteresowania
    Co lubisz robić? Jakiego typu sytuacje i zadania motywują cię do działania? W jakim kierunku chciałbyś się rozwijać?
  3. Zdolności
    Jakie umiejętności posiadasz? W czym jesteś dobry? Czy masz zdolności przywódcze i potrafisz kierować zespołem? Czy umiesz efektywnie rozwiązywać problemy? Szybko adaptujesz się do zmian, łatwo nawiązujesz kontakty? Czy potrafisz pracować w stresie?
  4. Kompetencje
    Jakie posiadasz wykształcenie i w jakiej dziedzinie? Które programy komputerowe obsługujesz? Jakie języki obce znasz i w jakim stopniu? Czy posiadasz certyfikaty potwierdzające Twoje umiejętności?
  5. Wartości
    Co jest dla ciebie najważniejsze? Jakie wartości wyznajesz? Jakimi zasadami kierujesz się w życiu? Z czego nie mógłbyś zrezygnować? Co cenisz w szczególności?
  6. Miejsce pracy
    Wolisz pracować w dużej czy małej firmie? W domu czy poza nim? Czy chciałbyś mieć kontakt z klientami? Lepiej się czujesz pracując samodzielnie czy w zespole? Czy jesteś gotowy podróżować? Co cię motywuje do pracy?